zaterdag 3 juni 2017

Wat doen we met de tv? En alle veranderingen tot nu toe, voor en na.









Ik wilde mijn groene wand weer roze hebben en ook graag een nieuw behangetje, een heel nieuw plan voor deze hoek in huis, zonder de oude tv, graag. Omdat én verf én behang én een nieuwe tv drie keer kans was voor Anne-Roel om ergens bezwaar tegen te maken moest ik er een paar weken voor uittrekken om dit voor te bereiden. Hij vindt alles prima, achteraf, alleen weet hij dat vooraf meestal nog niet. Dat vergt dus enige subtiliteit en een stukje geduld. Hij was nog helemaal niet uitgekeken op het groen, of het gele marmer en beton behang. Nu vindt hij het een verbetering en is hij net zo blij met het resultaat tot nu toe als ik. 










We begonnen met een grijze bank van mijn oma en een wit houten bankje onder de tv uit onze vorige voortuin. En de roze muur. En witte muren zonder behang. We hadden verschillende ideeen, zoals een voorzetwand met in de wand de tv weggewerkt, of een kastenwand op maat waarin de tv zou wegvallen. Beide heel definitief en niet ideaal als je zoals wij weleens iets wil veranderden en verschuiven in huis. Daarbij wilden we graag een andere tv maar wisten we nog niet zo goed welke, het leek vrijwel onmogelijk om iets te vinden wat mooi zou staan in het geheel. Het gele marmer en beton behang van Lile Sadi was precies wat de kale witte wand nodig had en paste mooi in het geheel met de okergele Ikea bank en de eetkamerstoelen in dezelfde kleur die we meenamen uit het vorige huis. 
















Een van de grootste ergernissen in huis, de tv. Wat je ook probeert, het is en blijft vaak een lelijk ding. De tv zelf is niet alleen het probleem, het kastje van welke provider dan ook moet er ook nog bij en als je helemaal pech hebt game consoles en ander lelijk apparatuur. Wij hebben gelukkig alleen de tv en de horizon box. Ik heb een hekel aan tv meubels en ik wil graag een plekje voor mijn boeken en lijsten die nog steeds op zolder liggen. We hebben twee houten planken gekocht, wit geverfd en aan de muur gehangen, ik twijfelde tussen de lijsten erboven aan de muur hangen of een derde plank boven de tv. Inmiddels ben ik er uit, er komt een derde plank, zo kan ik nog meer boeken en planten kwijt, de lijsten kan ik erop zetten en ik kan ermee schuiven als ik dat wil. 


Tijden veranderen. In dit nieuwe tijdperk kijken we steeds meer online tv, wanneer we willen en niet op gezette tijden omdat je favoriete programma alleen dan te bekijken is. We kijken steeds meer op laptop, tablet of telefoon. Ik vind het een fijne ontwikkeling met veel voordelen. Voor ons een goede reden om een nieuwe tv te kopen. Een kleintje. Ik was een van de eersten met een groot scherm in huis, het kleinste huisje wat je kunt bedenken, ik vond het fantastisch. Toen ik nog tijd had om urenlang op de bank te hangen, in mijn eentje, nooit ruzie om de afstandsbediening en altijd kijken wat je wil. Heerlijk bijkomen van de hele week werken en weekenden dansen op alle feestjes. Trendsettend, iedereen die bij mij in huis was geweest wilde zo'n grote tv. In de straat moesten ze er maar om lachen, dat kleine blonde meisje in dat kleine huisje met die grote tv. 













Prachtig ontwerp, nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen over een tv. De Samsung Serif TV, van opzij gezien de hoofdletter I, mat rood. Een ontwerp van Ronan en Erwan Bouroullec, bekende namen van o.a. Vitra. De tv was alom vertegenwoordigd op de verschillende interieur en design beurzen in Europa en is maar bij een beperkt aantal dealers te koop. Een mooie reden voor ons om weer eens een bezoek te brengen aan de prachtige winkel Jan de Jong in onze vorige woonplaats. Als je hier nog nooit bent geweest kan ik alleen maar zeggen, doen. Veel fijner om je nieuwe tv te bekijken in een winkel vol design meubelen dan in een elektronica zaak. Kun je meteen zien hoe mooi de tv in een interieur staat, in een prachtig gestylde woonkamer setting zoals ze dat bij Jan de Jong zo goed kunnen. De Serif TV is leverbaar in drie kleuren en drie maten. Je voelt 'em misschien al aankomen, iedereen die hier binnenstapt wil de tv nu ook. Al vinden (brildragende) mannen (van middelbare leeftijd) 'em veel te klein. Gelukkig voor hen, dit is de kleinste, mini, er zijn twee grotere modellen verkrijgbaar, mét stijlvolle pootjes. Helaas niet in deze kleur rood, dat dan weer niet.


De veranderingen tot nu toe, de grote tv hangt inmiddels aan de muur in de kamer van D, de zoon van mijn allerheerlijkste liefste vriendinnetje L. Iemand blij maken met de spullen die wij niet meer gebruiken is minstens zo leuk als nieuwe spullen voor jezelf kopen. Het witte bankje staat weer in de tuin, de spiegel op de vakkenkast is stuk, de vakkenkast verplaatste ik naar de serre, in zijn plaats wit geverfde houten planken aan de muur en een brass kastje met glazen planken. De groene muur werd roze met wit en er zit nieuw behang op de wand waar voorheen de grote tv hing en de hoek om in plaats van het gele marmer en beton behang. Eindelijk een plek voor de kunst die al jaren op de grond tegen de muur in de slaapkamer stond, voor mijn boeken en accessoires die al die tijd op zolder lagen. Nu alleen nog de derde plank kopen, wit verven en ophangen, kan ik eindelijk alles op zijn plek zetten en de snoeren wegwerken.












            






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Love to hear from you!